Team Holland goes Big Apple. But what does it find?

Het regent als ik aankom. Dikke tranen huilen de wolken. Ze balen ook dat ze me zo welkom moeten heten. Not so Hakim, de taxi chauffeur. We kletsen honderuit. Over Mr Obama, de nieuwe Major en over werken in de City. Na 1,5u bumperkleven in de file zet ‘ie me af. Adelphistreet 171, Brooklyn. Ik ben moe. Het is nat. Maar gelukkig zwaait Gordon met een royaal gebaar de deur open en roept; “Steffan?”

De volgende ochtend. Vroeg op pad. En even de feiten op een rijtje. Waar hebben we het over? De jaarlijkse INMAN Real Estate Connect beurs. DIt jaar weer in het HYATT hotel in Manhattan. Wie komen er? Brokers en agents en allerhande tech guys rond internationale real estate business. En de crème de la crème van tout makelend en vastgoedend Nederland. Natuurlijk.

Ik noem een Boris Geheniau, Phillip Smits van Blauwhoed, natuurlijk (#twedding) Janetta en (#twedding) Rene, Arnoud Ale van ERA, Frank Schoone, Suzanne van Harten en uw verslaggever. CEO and founder of ZZESTO. Want dat is de titel van bijna iedereen hier. CEO and (co) founder of ZILLA, van Floored, Matterport, Pixelhub, you name it. En bijna allemaal hebben ze venture capital van enkele miljoenen opgehaald. Kopen ze developers weg bij Twitter, Facebook, of Squarespace, en bouwen ze aan de apps en services van de toekomst.

De toekomst? Nu ja. Coole tools om heel betaalbaar video te maken. Of nog te bouwen interieurs in levensechte real time 3D ruimtes te zetten. Of om nog beter woningen en woningzoekenden te matchen. Echt wel savvy en interesting enzo. In een volgend verslag zal ik wat linkjes onder elkaar zetten. Echt. Best. Interessant.

Maar visie dan? Waar moet het heen? Welke profound insights mogen we van de de andere kant van de oceaan meenemen terug naar ons bescheiden landje? Eerlijk gezegd nog niet gek veel. Predictive data gaat het helemaal worden. En big data. Mobile is het al. En video ook. Dat had je met enkele bezoekjes Online Tuesday in ons kleine Amsterdam ook geweten. En voor de pitch van Layar co-founder Maarten Lens-Fitzgerald hadden we waarschijnlijk ook net zo goed op de Vijzelstraat 20 kunnen aankloppen.

Wat is het dan dat een bezoek aan de Real Estate Connect bijzonder maakt? Voor mij de bevestiging dat de essentie van marketing in vastgoed ‘m niet zit in tools. Of nieuwe platforms. Maar in goede ideeën Gedreven mensen. En positieve uitgangspunten. Of zoals Robert Reffkin (nog zo’n CEO met 8 miljoen funding op zak) zegt: “I put my new collegues to the test. And next to the A+ player-test, the airport test and the shower test, I put them to the half-glass-full test”. En zo is het ook. Nog geen waanzinnige nieuwe dingen. Maar wel een aanstekelijk drive, ondernemersschap en indrukwekkende slagkracht van de diverse startups. En natuurlijk die crème de la crème. Working hard, playing hard.

En zo loop ik na een volle dag, alles overwegend naar de Subway. Line 4. Terug naar mijn huis in Brooklyn. Waar Gordon z’n gouden platen nog eens oppoetst en terugdenkt aan een tijd waarin alles anders was. Net als in onze branche. En thuis… thuis veranderd nooit. Daar staat een vleugel van Gordon. En spelen we nog even. Voor het slapen gaan.

Advertenties

About dutchanddonts

Effectieve, vernieuwende en onderscheidende communicatie. Merken, concepten en realisatie. Voornamelijk in de wereld van vastgoed en ruimtelijke ontwikkeling.
Dit bericht werd geplaatst in communicatie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

One Response to Team Holland goes Big Apple. But what does it find?

  1. Pingback: there is an app for that.. maar niet voor ideeën! | dutchanddonts

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s