T-Mobile, mag ik verd*mme mijn nummer terug?

Ruim 1,5 jaar geleden kocht ik m’n eerste iPhone. Zakelijk. Samen met een T-Mobile abonnement. Je moest wel. Nu was ik heel blij met m’n telefoon (toegegeven, ik ben de laatste jaren een beetje een Steve Jobs volgert geworden, dus neem dat soort uitspraken met een korreltje zout). Maar minder blij met T-Mobile. Tussen kantoor (Amsterdam) en thuis (Naarden) val ik gemiddeld 5x uit m’n 3G en de laatste maanden 3x uit uberhaupt elke vorm van bereik. In elk gebouw van enige omvang val ik uit de lucht en zo ook op 80% van mijn overigens prachtige werkplek.. Best lastig dus.

Ik wil dus weg bij T-Mobile. En snap best dat ze me de iPhone aanboden in combinatie met het 2j abonnement. Dus ik ben de lulligste niet en wil graag de resterende 5mnd abonnementskosten voldoen, in één keer. Maar dan wil ik wel graag over m’n mobiele nummer beschikken om naar een andere provider te gaan. Let wel; mijn – eigen – nummer. Toch? Je abonnement afkopen heet dit in telecom-land. Kennelijk wringt ‘m hier de schoen, want sinds een week ben ik bezig de verschillende vertragingstactieken van T-Mobile te bevechten. Overigens nog zonder succes. Wat willen ze? Die 4 euro per maand die ik buiten de bundel bel nog binnenhalen? Me hopen over te halen toch klant te blijven?

Toen ik vorige week de klantenservice Zakelijk belde kreeg ik de mededeling dat het ‘afkopen’ van een abonnement helaas niet mogelijk was. En dat ik er, zei de meneer me zelf enigszins lacherig, ‘een beetje cru, maar alleen tussen 6 plankjes of als ik failliet ging’ van het abonnement afkon. Nu was ik dat niet van plan, dus maar @tmobile_webcare aangeschreven. Ik Twitter toch zeker niet voor m’n lol :-)

Wil ik iets dat T-Mobile me ‘moet gunnen’ of heb ik het recht om mijn nummer op te eigen, als ik m’n financiele verplichtingen voldoe? Help, mail, retweet, DM, bel of spam me. Met mate.

Voor de geïnteresseerden, onderstaand de conversatie met T-Mobile tot nu toe.

In de Twitter timeline.

en na enige tijd stilte nog maar eens:

en ja, hoor een antwoord van T-Mobile:

Ondertussen in DM:

De ontvangst in zowel Amsterdam/kantoor, als thuis Naarden als onderweg is vreselijk. Ik val per gesprek 3x weg. #3G/tel/GPRS allesEvt nogmaals: nr is 0626132803 kan je ff reageren of bellen, als ik bereik heb?! :-( 

Heb je van 1 locatie de volledige postcode voor mij? Heb je ook 3 recente voorbeelden, Inclusief data en tijdstippen aub. Alvast bedankt!

Wat? Werk is bijv. 1019 AG Ben dagelijks 20x uit de lucht. Op de A1 tussen 020-Naarden, ter hoogte van Zeeburg A’dam, dagelijks rond 9u

..en op de terugweg, rond 19u. Eergisteren nog op de A4, val telkens weg, ook gesprekken. 3G maar 25% vd tijd, GPRS 50% bellen 80%

Kan je aangeven wat de procedure is? Ik tast enigszins in het duister hier. Bellen mag ook, je hebt m’n nummer :-)

tmobile_webcare Ik ga je belgegevens nakijken om te zien of ik een (duidelijke) oorzaak kan vinden. Zodra ik meer weet, dan kom ik hierop terug bij je.

Wie ben je en kan je me niet bellen? Ik wordt een tikje iebelig van deze hapsnap communicatie! Ik hoef geen oorzaak. Ik wil m’n nummer.

..meenemen en de openstaande abonnementsperiode gewoon uitbetalen. Hoe moeilijk kan dat zijn? En waarom duurt dit al ruim 2 dagen?

Er zal eerst het een en ander nagekeken moeten worden voordat we enige acties kunnen ondernemen. Indien je onmiddelijk iemand wenst te ►

► spreken dan adviseer ik je om nu de zakelijke klantenservice te bellen (0800-7112). ^HdN

Ik heb eergisteren al gebeld, en toen werd me eenvoudigweg gezegd dat ‘het helaas gewoon niet kon’. De medewerker vond het ook te raar,

..maar had geinformeerd bij de afdeling ‘opzeggingen’ en gaf aan dat het slechts bij faillisement of overlijden kon. Wat moeten jullie in..

.. vredesnaam ‘nakijken’ voordat ‘enige acties kunnen worden ondernomen’. PS. Webcare is prima om in contact te komen en waar het..

..handig is online dingen af te handelen. Maar toch logisch om in het vervolg vh contact even te bellen, niet? *verbaasd is* #nogal

Graag van 1019 AG 3 recente voorbeelden, met data en tijdstippen.Onze technische dienst kan dan een onderzoek opstarten. Alvast bedankt!

*Op z’n tong bijt.. ergernis helaas NOGAL groeien voelt!* ALLE dagen is het raak HdN ALLE dagen val ik uit de lucht. Dus 1mrt, 2mrt 3mrt..

..tijdens gesprekken, voor gesprekken, na gesprekken. Kijk het zelf maar na hoe vaak ik niet mensen terugbel op hetzelfde nr. meteen nadat

..de verbinding is verbroken. Bijgaand 3 iPhone screenshots van recente gesprekken: http://bit.ly/i7rtWF Ter informatie, ik wordt per uur..

..dat dit langer duurt geirriteerder. Ik vraag me af of jullie dat expres doen, überhaupt door hebben of onbelangrijk vinden?

En na nog een dag..

dutchanddonts Is dit de 3de dag op rij dat er niets gebeurt? Jongens kom op! Geef me een afsluitend factuurtje en klaar. *Er ook klaar mee is, overigens*

En in de timeline gaat het tot nu toe ook niet echt beter..

About dutchanddonts

Effectieve, vernieuwende en onderscheidende communicatie. Merken, concepten en realisatie. Voornamelijk in de wereld van vastgoed en ruimtelijke ontwikkeling.
Dit bericht werd geplaatst in amsterdam, blog, communicatie, emotie, irritaties, stefan noordhoek, zzesto.com en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 Responses to T-Mobile, mag ik verd*mme mijn nummer terug?

  1. Gavi Mensch schreef:

    Het is te erg allemaal, is er dan geen enkele serieuze provider meer? Miljoenen mensen met problemen? Het wordt tijd voor een provider-upper en een gebruikers-downer, zonder recept; het lijkt me een gat in de markt. En natuurlijk een 0900 nummer voor nazorg, de trauma’s zijn enorm.
    Sterkte!
    ;-)

  2. Marlou schreef:

    Oh mijn hemel wat een horrorstory!! Iets voor JOEP?

  3. Saul van der Bijl schreef:

    Beste Stefan,

    Is het het nog gelukt met deze gijzelaars? Dit is echt verschrikkelijk te noemen hoor. Ze doen dit bij mij ook. Ik vraag me af of deze kwestie is opgelost en hoe je dat gedaan hebt. Dan doe ik hetzelfde. Ik had je wat berichten gestuurd via Twitter.

    • dutchanddonts schreef:

      Hey Saul, ik zie het nu pas. Was druk bezig met werk. Hmmmm. Even denken, nee, uiteindelijk is het gelukt, volgens mij. Maar er was iemand van Voda voor nodig. En ik heb idd het volledig abonnement moeten doorbetalen. Volgens mij hebben ze het abo nog door laten lopen (qua geld) maar toch mijn nummer vrijgegeven. Ik weet het eigenlijk niet heel goed meer. Succes!

  4. Niels Zeelenberg schreef:

    telecom=maffia

Geef een reactie

